Γιώργος Χατζηπέτρου: Ενας από τους κορυφαίος Ροδίτες καθηγητές της παραδοσιακής μουσικής

Ενας από τους κορυφαίος Ροδίτες καθηγητές της παραδοσιακής μουσικής είναι και ο κ. Γιώργος Χατζηπέτρου.

Τον κ. Χατζηπέτρου, συνταξιούχο καθηγητή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τελευταία στο Δημοτικό Ωδείο της Ρόδου, με δέκα πτυχία και διπλώματα στην Ελληνική κουλτούρα – μουσική και χορό, σπουδές στο εξωτερικό και από μια οικογένεια πέντε γενεών μουσικών, γνωρίσαμε πέρυσι, από τις συμμετοχές του, όπως και φέτος, στον επετειακό χορό της Πανδωδεκανησιακής Ομοσπονδίας για την ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου με τον εθνικό κορμό.

Ο μέγας δάσκαλος, μιλά με πάθος για την διάσωση της παράδοσης, τη σημασία της μεταλαμπάδευσης στους νεότερους όλων των στοιχείων που συνδέονται με την κουλτούρα της μουσικής και του χορού και σε κάποια σημεία της κουβέντας, διακρίνω την ανησυχία του. Τον προβληματίζει η συνέχεια…

Ωστόσο με περισσότερο από είκοσι δισκογραφικές εργασίες με Δωδεκανησιακά και Μικρασιάτικα τραγούδια και χορούς και δυο βιβλία για τη «Θεωρία της Μουσικής», συνεχίζει ακάθεκτος τον αγώνα.

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΙΣ ΕΠΑΛΞΕΙΣ

«Παίζω σαντούρι από έξι ετών. Στα οκτώ άρχισα κλασσικό βιολί, πιάνο, κιθάρα, ακορντεόν και αργότερα Ανώτερα Θεωρητικά και Σύνθεση. Δίδαξα σε πάνω από δέκα Ωδεία σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και συμμετείχα σε συναυλίες στην Ελλάδα και σε χώρες του εξωτερικού.
«Εκτιμώ ότι οι νέοι ενδιαφέρονται για την παράδοση, αλλά κι εμείς όπως κι εσείς εδώ στη δεύτερη πατρίδα σας, έχουμε καθήκον να είμαστε συνέχεια στις επάλξεις», θα πει.

Ο κ. Χατζηπέτρος το απέδειξε έμπρακτα με τη συμμετοχή του πέρυσι σε εργαστήρι που οργανώθηκε στα πλαίσια των εκδηλώσεων των Αντιπόδων, στο κτίριο της Ελληνικής Κοινότητας, όπου ο μεγάλος δάσκαλος, μίλησε για τη μουσική κουλτούρα της Δωδεκανήσου και της Μικράς Ασίας.

«Μίλησα στους νέους για τα μουσικά όργανα που συνοδεύουν τους παραδοσιακούς μας χορούς, όπως το βιολί, το σαντούρι, το λαούτο και τη Δωδεκανησιώτικη τσαμπούκα, που είναι φτιαγμένη από δέρμα κατσικιού, και, τα Μικρασιάτικα, την Πολίτικη λίρα, το κανονάκι και το ούτι».

Επίσης αναφέρθηκε στους Αιγιοπελαγίτικους χορούς όπως τη Σούστα Δωδεκανήσου, τους Συρτούς, τους Αντικριστούς και τους Μικρασιάτικους Συρτούς και Καρσιλαμάδες, στους χορούς από το Ικόνιο της Καππαδοκίας και της Πόλης, στα Πολίτικα χασάπικα και τους Συρτούς από το Λιβίσι και τα Τατάβλα.

ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΙΣ …

Στο εργαστήρι, παραβρέθηκαν οργανοπαίχτες της παροικίας μας, χοροδιδάσκαλοι και γονείς με τα παιδιά τους.
Οι εντυπώσεις του για την πόλη μας είναι οι καλύτερες. «Βρήκα μια μικρή Ελλάδα. Εντυπωσιάστηκα από το γεγονός ότι οι περισσότεροι νεαροί παραδοσιακοί οργανοπαίχτες είναι αυτοδίδακτοι. Συγκινήθηκα από το παρατεταμένο χειροκρότημα και τη ζεστή φιλοξενία. Γι’ αυτό αποδέχτηκα την φετινή πρόσκληση και είμαι πάλι μαζί σας», προσθέτει.

Τελειώνοντας θυμίζει το νησί που τον γέννησε, την κοσμοπολίτικη Ρόδο, το φωτεινότερο και λαμπερότερο νησί της Μεσογείου, σαν τόπο προορισμού στο επόμενο ταξίδι διακοπών μας στη γενέτειρα.

Τι περιμένει από την Ομογένεια; «Συγχαίρω τους Φορείς, τους γονείς και τους νέους, που μέσα στην καθημερινότητα συμβάλλουν στη διατήρηση της παράδοσης, μαθαίνοντας παραδοσιακά όργανα και χορούς. Μείνετε πιστοί στην ιστορία της μουσικής μας παράδοσης. Προσπαθήστε να διατηρηθεί και να διαδοθεί η Ελληνική κουλτούρα – μουσική και χορός μια και αυτά, είναι μέρος της εθνικής μας ταυτότητας». Οι εντυπώσεις του για την πόλη μας είναι οι καλύτερες. «Βρήκα μια μικρή Ελλάδα. Εντυπωσιάστηκα από το γεγονός ότι οι περισσότεροι νεαροί παραδοσιακοί οργανοπαίχτες είναι αυτοδίδακτοι. Συγκινήθηκα από το παρατεταμένο χειροκρότημα και τη ζεστή φιλοξενία. Γι’ αυτό αποδέχτηκα την φετινή πρόσκληση και είμαι πάλι μαζί σας», προσθέτει. ΤΗΣ ΚΛΑΙΡΗΣ ΓΑΖΗ

Σημείωση: Η συνέντευξη του Γιώργου Χατζηπέτρου δόθηκε πέρυσι με την ευκαιρία της επίσκεψής του στην Μελβούρνη στον πανηγυρικό χορό που οργάνωσε η Πανδωδεκανησιακή Ομοσπονδία Μελβούρνης, το Σάββατο, 28 Μαρτίου, στο «Star International», για να γιορτάσει την 62η επέτειο της ενσωμάτωσης των νησιών με τον εθνικό κορμό.