22.1 C
Rhodes
18 - 10 - 2025

Πως η Παγκόσμια ακρίβεια επηρεάζει την τουριστική βιομηχανία.

ΔΕΙΤΕ ΚΙ ΑΥΤΑ

Του Σταμάτη Βαλσαμή | Σύμβουλος ανάπτυξης επιχειρήσεων.
PHD, PGDIP, PGDIP.

————

Μήπως τα καμπανάκια έγιναν καμπάνες;

Όχι δεν φταίει μόνο η φωτιά  για τη πορεία της φετινής σεζόν…

Άραγε η επόμενη σεζόν θα είναι καλύτερη από τη φετινή;

Υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι ο τουρισμός μας μπορεί να ανακάμψει;

Μπορεί το τρίπτυχο Θάλασσα-Ηλιος-Παραλια (Ότι θα έχει απομείνει από τις παραλίες) να στηρίξει την προσέλκυση των τουριστών;

Μπορούμε από τα λόγια να περάσουμε σε πράξεις για τη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος μας;

Έχουμε αναλύσει και ξεκαθαρίσει ποιοί παράγοντες επηρεάζουν την ποιότητα και τη πορεία του τουρισμού;Τα τελευταία 3 χρόνια ολόκληρος ο πλανήτης βίωσε και βιώνει τεράστιες αλλαγές στο τρόπο που ζεί καθημερινά.

Δύο από τους βασικότερους λόγους αυτών των αλλαγών είναι η πανδημία και ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Όπως είναι λογικό ένας πόλεμος επιφέρει τραγικές και ανεπανόρθωτες συνέπειες ειδικά όσο αφορά την ανθρώπινη ζωή.

Όμως πέραν του ότι ο πόλεμος είναι η αιτία που χάνονται ανθρώπινες ζωές, ο πόλεμος έχει και οικονομικές συνέπειες.

Τα έξοδα μεταφοράς, η ενεργειακή κρίση, η αύξηση των επιτοκίων και η αύξηση των τιμών στις πρώτες ύλες  θεωρούνται οι βασικοί λόγοι της αύξησης των τιμών.

Η πανδημία δυστυχώς ήταν η αιτία που χάθηκαν εκατομμύρια άνθρωποι, που εταιρίες έκλεισαν και που εκατομμύρια άνθρωποι έχασαν τη δουλειά τους.

Όλα αυτά τα παραπάνω δημιούργησαν μια εντελώς πρωτόγνωρη κατάσταση για όλο το πλανήτη.

Η αύξηση των τιμών λοιπόν επηρέασε και επηρεάζει την αγοραστική δύναμη των ανθρώπων.

Φυσικό επακόλουθο είναι και η αναζήτηση τρόπων μείωσης ή και περικοπής των εξόδων των νοικοκυριών.

Κάποιοι για παραδειγμα δεν θα αγοράσουν το αυτοκίνητο που είχαν σχεδιάσει να αγοράσουν, κάποιοι άλλοι δεν θα κάνουν ανακαίνιση του σπιτιού τους και κάποιοι δεν θα πάνε διακοπές.

Μπορεί λοιπόν να ακούμε για ρεκόρ αφίξεων όμως στην πραγματικότητα οι άνθρωποι που μας επισκέπτονται έχουν μειωμένη αγοραστική δύναμη. Μπορεί οι πληρότητες στα ξενοδοχεία να βρίσκονται σε ικανοποιητικό βαθμό (οχι όμως αυτό το βαθμό που περίμεναν) η  οικονομία όμως εκτός των ξενοδοχείων δεν τα πάει και τόσο καλά, και αυτό μπορεί να διαπιστωθεί από εσάς τους ίδιους κάνοντας μια βόλτα στα παραδοσιακά τουριστικά κέντρα όπου θα διαπιστώσετε ότι η κίνηση δεν είναι ασφυκτική, ή βρίσκοντας μια θέση πάρκινγκ πιο εύκολα, (όχι μη νομίζετε ότι λύθηκε το πρόβλημα του πάρκινγκ).

Βλέπουμε λοιπόν ότι η ακρίβεια που δεν είναι μόνο ελληνικό πρόβλημα έχει την τάση να οδηγήσει τα νοικοκυριά στη μείωση των δαπανών τους και  από την άλλη οι επιχειρήσεις να προχωρούν σε αυξήσεις τιμών.

Αυτές οι δύο τάσεις, δηλαδή η τάση των νοικοκυριών για μείωση δαπανών και η τάση των επιχειρήσεων για αύξηση των τιμών έχουν συγκρουσιακή πορεία.

Έχω μιλήσει σε προηγούμενα άρθρα μου για το τι θα πρέπει να κάνουμε έτσι ώστε να προστατεύσουμε και να αναπτύξουμε το τουριστικό προϊόν μας (άρθρο: Υποδομές, ασφάλεια και τουρισμός πάνε μαζί)

(Άρθρο: θεματικός τουρισμός, City break,κτλ)

Ο χρόνος που περνάει λειτουργεί σε βάρος μας αφού δεν έχουμε καταφέρει να προχωρήσουμε στην υλοποίηση τους.

Η ακρίβεια μπορεί να καταπολεμηθεί μόνο μέσα από την ανάπτυξη και την καινοτομία.

Εμείς όμως παραμένουμε στο ίδιο έργο θεατές!

Δεν είδαμε καμία οργάνωση, κανένα σχεδιασμό όσο αφορά τη προσπάθεια στήριξης του τουρισμού ο οποίος πλήττεται από τη παγκόσμια ακρίβεια.

Δεν είδαμε να εκτελούνται η ακόμα να σχεδιάζονται έργα βελτίωσης των παρεχομένων υπηρεσιών μας όπως θέσεις πάρκινγκ, σημάνσεις, οδικό δίκτυο, έργα κοινής ωφέλειας όπως αναβάθμιση του δικτύου υδροδότησης, μελέτες για επάρκεια σε νερό, μελέτες για τη προστασία του περιβάλλοντος, κτηριακές εγκαταστάσεις, αναλύσεις και αξιολογήσεις που έχουν να κάνουν με την ποιότητα ζωής των μόνιμων κατοίκων αλλά και των επισκεπτών, προτάσεις και εφαρμογές λύσεων για τη στήριξη της αγοράς όπως δημιουργία θέσεων στάθμευσης και δωρεάν μεταφορά προς τα αστικά κέντρα.

Αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς μας, της παγκόσμιας ιστορίας και μυθολογίας μας. Προβολή και προώθηση της υπέροχης θρησκευτικής μας πίστης και παραδόσης, και πόσα ακόμα!

Γιατί πρέπει να είμαστε απλοί θεατές μιας τέτοιας αρνητικής πορείας ενώ μπορούμε να είμαστε οι ρυθμιστές μιας πορείας η οποία θα μπορούσε να μας κατατάξει στην ελίτ της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας;

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_img

ΡΟΗ