19.3 C
Rhodes
05 - 05 - 2024

Το μέλλον του τουρισμού

ΔΕΙΤΕ ΚΙ ΑΥΤΑ

Η  σεζόν ξεκινάει σιγά σιγά, εκτιμάται δε ότι η Γηραιά ήπειρος θα είναι εκείνη που θα καταγράψει καλύτερες επιδόσεις το 2024, και με βάση κάποιες αναφορές ο τουρισμός στη χώρα μας θα παρουσιάσει αύξηση σε σχέση με το 2023.

Άρθρο του Σταμάτη Βαλσαμή
PHD, PGDIP, PGDIP

Σίγουρα όμως  το οικονομικό  και γεωπολιτικό περιβάλλον (πόλεμοι, μετανάστευση, κτλ) εξακολουθούν να δημιουργούν   σημαντικές προκλήσεις και ανασφάλειες  όσον αφορά  την πλήρη επαναφορά του διεθνούς τουρισμού. Ο πληθωρισμός (ακρίβεια/χαμηλοί μισθοί), τα υψηλά επιτόκια, οι διακυμάνσεις στις τιμές του πετρελαίου και οι διαταραχές στο εμπόριο θα συνεχίσουν  να επηρεάζουν το κόστος των μεταφορών και της διαμονής και το 2024 με φυσικό επακόλουθο τη μείωση του budget των επισκεπτών.

Λογικό είναι λοιπόν και οι τουρίστες να αναζητούν όλο και περισσότερο value for money υπηρεσίες και ταξίδια. Οι ελλείψεις προσωπικού παραμένουν ένα κρίσιμο ζήτημα για τον κλάδο, με τις τουριστικές επιχειρήσεις να προσπαθούν να αντεπεξέλθουν στην υψηλή ζήτηση.

Οι χαμηλές αποδοχές, το μικρό σε διάρκεια επίδομα ανεργίας, η χαοτική διαφορά μεταξύ κλινών και ανθρώπινου δυναμικού, η έλλειψη επιμορφωτικών σεμιναρίων  η έλλειψη αξιοκρατίας είναι ίσως οι κυριότερες αιτίες αποστροφής των εργαζομένων προς τον κλάδο της φιλοξενίας.

Χρόνια τώρα ακούμε για προσπάθεια στροφής στον ποιοτικό τουρισμό…όμως δυστυχώς δεν έχουμε δει κάποια πρόοδο!

Και αφού λοιπόν μη μπορώντας να αναστρέψουμε αυτή την κατάσταση, μείναμε στον ποιοτικό τουρισμό.

Ο ανταγωνισμός όμως και λόγω των προαναφερθέντων κάθε χρόνο γίνεται ολοένα και πιο δύσκολος.

Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό καλούνται να ανταπεξέλθουν σ αυτές τις δυσκολίες αναζητώντας λύσεις.

Το βασικό στοιχείο βιωσιμότητας και κερδοφορίας βρίσκεται στην ορθή μείωση του κόστους παραγωγής και λειτουργείας, (λύσεις υπάρχουν αν υπάρχει θέληση και σχέδιο) αλλά και στην καινοτόμα και υψηλή ποιότητα παροχής υπηρεσιών. 

Η ανάλυση και ο εντοπισμός των τοξικών παραγόντων από επαγγελματίες είναι επιτακτική ανάγκη!

Όμως δεν πρέπει μόνο οι εταιρείες  να προσπαθήσουν για να σταθούν όρθιες σ αυτόν τον ανταγωνισμό, το κράτος και οι τοπικές αρχές είναι αυτές που πρέπει πρώτα να διασφαλίσουν την ομαλή διεξαγωγή της σεζόν, είναι αυτοί που πρέπει να διασφαλίσουν ότι δεν θα παρουσιαστούν φαινόμενα αισχροκέρδειας και συνεπώς δυσφήμισης.

Είναι αυτοί που πρέπει να παρέχουν ασφάλεια και άνεση μέσα από τα έργα υποδομής, μέσα από την πράσινη ανάπτυξη, (νερό,ενέργεια κτλ), έργα ζωής και καινοτόμα έργα τα οποία μπορούν να βελτιώσουν όχι μόνο την διαμονή των επισκεπτών αλλά και την ζωή των μόνιμων κατοίκων. 

Η καλύτερη διαφήμιση είναι η επαναλαμβανόμενη επίσκεψη των τουριστών στην χώρα μας, δηλαδή η αύξηση των repeaters!

Παρατηρώντας τις παγκόσμιες εξελίξεις, και έχοντας στο μυαλό μας ότι τίποτα δεν είναι σίγουρο (βλέπε πανδημία, πόλεμοι, τρομοκρατία, τα οποία φέρνουν αυξήσεις, φόβο, ανασφάλεια κτλ.) και σε συνδυασμό με τα παραπάνω είναι φανερό ότι η άνοδος του τουρισμού ίσως να είναι απλά πρόσκαιρη, τι ΔΕΝ καταλαβαίνουμε;

Εάν δεν βελτιώσουμε τις υποδομές μας και αν δεν μπορέσουμε να προσφέρουμε την ανάλογη ποιότητα υπηρεσιών τότε σύντομα το μοντέλο “ήλιος, θάλασσα, παραλία” να μην είναι αρκετό.

Δυστυχώς το νησί μας κάθε χρόνο βρίσκεται σε άθλια κατάσταση με την έναρξη της σεζόν. Τα θέματα είναι πολλά όπως η καθαριότητα, η σήμανση, το οδικό δίκτυο και η ασφάλεια των δρόμων, το πάρκινγκ, το λιμάνι κτλ.

Άραγε θα κάνουμε κάτι η θα αφήσουμε τη βαριά βιομηχανία της χώρας μας στον αυτόματο πιλότο;

Καλές οι αυξήσεις στις κρατήσεις, στους αριθμούς των πτήσεων κτλ, όμως πραγματικά το τι θα μείνει στους επαγγελματίες στο τέλος είναι ένα μεγάλο ερωτηματικό???

Οι εισπράξεις κάθε χρόνο συρρικνώνονται και τα έξοδα αυξάνονται, λογικό λοιπόν οι επιχειρήσεις να ψάχνουν τρόπους μείωσης τους κόστους που δυστυχώς τις περισσότερες φορές έχουν να κάνουν με την μείωση της ποιότητας των υπηρεσιών.

Λάθος αντιμετώπιση με τεράστιες αρνητικές συνέπειες!

θα κάνουμε κάτι ή θα αφήσουμε την παροιμία “κάθε πέρσι και καλύτερα” να μας αντιπροσωπεύει!

Ο χρόνος δεν είναι πλέον σύμμαχος μας αλλά  ούτε και δικαιολογία!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_img

ΡΟΗ