14.9 C
Rhodes
15 - 01 - 2025

Φρένο σε Temu και Shein από ΕΕ – Τα επικίνδυνα προϊόντα και το «κόλπο» με τους δασμούς

ΔΕΙΤΕ ΚΙ ΑΥΤΑ

Temu και Shein είναι αξίας κάτω από το όριο των 150 ευρώ, άρα δεν υπόκεινται σε τελωνειακούς δασμούς. Εξετάζεται ευρωπαϊκός φόρος στα έσοδά τους.

Στο στόχαστρο της Κομισιόν μπαίνουν οι ασιατικές πλατφόρμες Temu και Shein, μετά τη μεγάλη αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου – συχνά παρακάμπτοντας τους τελωνειακούς ελέγχους της ΕΕ.

Σύμφωνα με τους Financial Times, τα μέτρα που εξετάζονται περιλαμβάνουν φόρο στα έσοδα των διαδικτυακών πλατφορμών και ένα διοικητικό τέλος ανά αντικείμενο που θα καταστήσει τις περισσότερες αποστολές λιγότερο ανταγωνιστικές.

Ο Ευρωπαίος επίτροπος Εμπορίου, Μάρος Σέφκοβιτς, δήλωσε ότι φέτος θα μεταφερθούν στην ΕΕ δέματα συνολικής αξίας περίπου 4 δισ. ευρώ, τρεις φορές πάνω από το 2022. Η πλειοψηφία των δεμάτων είναι αξίας κάτω από το όριο των 150 ευρώ, άρα δεν υπόκεινται σε τελωνειακούς δασμούς, κάτι που σημαίνει ότι τα περισσότερα δεν ελέγχονται, με αποτέλεσμα να εισάγονται περισσότερα επικίνδυνα εμπορεύματα, όπως τοξικά παιχνίδια.

Οι αξιωματούχοι της ΕΕ ανησυχούν για την υποτίμηση των Ευρωπαίων ανταγωνιστών – που αντιμετωπίζουν υψηλότερο κόστος παραγωγής προκειμένου να συμμορφώνονται με τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης – και για τον αρνητικό αντίκτυπο των φθηνών εισαγωγών στα καταστήματα λιανικής πώλησης υψηλής ποιότητας στην Ευρώπη.

Οι αρχές ασφαλείας της ΕΕ έχουν εντοπίσει έναν αυξανόμενο αριθμό επικίνδυνων και παραποιημένων προϊόντων, πολλά από τα οποία αποστέλλονται απευθείας στους καταναλωτές, αναφέρει το δημοσίευμα των FT.

Το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ έχει ήδη προτείνει να καταργηθεί το όριο των 150 ευρώ κάτω από το οποίο τα δέματα απαλλάσσονται από τους τελωνειακούς δασμούς, ένα βήμα που κάνουν και οι ΗΠΑ.

Αυτό όμως θα αυξήσει τον φόρτο εργασίας των ήδη υπερφορτωμένων τελωνειακών υπαλλήλων. Για παράδειγμα, το αεροδρόμιο Σίπχολ του Άμστερνταμ και το λιμάνι του Ρότερνταμ διαχειρίζονται συνολικά 3,5 εκατ. δέματα την ημέρα – ή 40 ανά δευτερόλεπτο.

«Δεν υπάρχει περίπτωση να ελεγχθούν όλα», δήλωσε διπλωμάτης της ΕΕ.

Αναφορικά με το τέλος διακίνησης, τα επίπεδα τιμολόγησης δεν έχουν καθοριστεί, ωστόσο αυτό θα εφαρμοζόταν σε κάθε διαδικτυακό λιανοπωλητή που αποστέλλει σε πελάτες της ΕΕ απευθείας από χώρες εκτός του μπλοκ. Η Amazon, με έδρα τις ΗΠΑ, χρησιμοποιεί συνήθως πωλητές που εδρεύουν στην Ευρώπη.

Η EuroCommerce, η οποία εκπροσωπεί τους λιανοπωλητές της ΕΕ, δήλωσε ότι ένα τέλος διακίνησης θα ήταν δύσκολο να δικαιολογηθεί βάσει των κανόνων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, που περιορίζουν το ύψος των τελών και χρεώσεων για την τελωνειακή επεξεργασία στο κατά προσέγγιση κόστος της παρεχόμενης υπηρεσίας.

Επικίνδυνα προϊόντα

Ο αριθμός των επικίνδυνων προϊόντων που αναφέρθηκαν από τις χώρες της ΕΕ αυξήθηκε κατακόρυφα το 2023 (πάνω από 50% σε σχέση με πέρυσι). Καλλυντικά, παιχνίδια, ηλεκτρικές συσκευές και ρούχα ήταν μεταξύ των προϊόντων με τα μεγαλύτερα προβλήματα ασφάλειας.

Το μπλοκ ερευνά επίσης την Temu σε μια προσπάθεια να μειώσει τη ροή μη ασφαλών προϊόντων, όπως παιχνίδια και καλλυντικά, που δεν πληρούν τα πρότυπα της ΕΕ. Σύμφωνα με τους νόμους των Βρυξελλών για τις ψηφιακές υπηρεσίες, οι κυρώσεις περιλαμβάνουν βαριά πρόστιμα, ακόμη και την απαγόρευση λειτουργίας της πλατφόρμας σε μια συγκεκριμένη χώρα.

Φόρος στα έσοδα

Ένα άλλο μέτρο που εξετάζεται είναι φόρος επί των εσόδων των πλατφορμών, ο οποίος θα εφαρμοζόταν τόσο στις επιχειρήσεις της ΕΕ όσο και στις ξένες επιχειρήσεις. Θα απαιτούσε την έγκριση των 27 κρατών μελών για να εφαρμοστεί, ωστόσο θα μπορούσε να πλήξει τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, σε μια εποχή που η Ευρώπη προσπαθεί να ενθαρρύνει την ψηφιοποίηση.

Η νέα Επιτροπή, η οποία ξεκίνησε τις εργασίες της την 1η Δεκεμβρίου, ελπίζει να καταρτίσει πρόταση έως τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με εσωτερικό έγγραφο που είδαν οι Financial Times.

Πηγή: Financial Times

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_img

ΡΟΗ